Testování odolnosti proti kybernetickým útokům
-
Cílová skupina: Veřejné organizace, Malé podniky, Střední podniky
Typ služby: Testování před investováním
Způsob realizace: Online
- - nechte si otestovat webové servery i síťovou infrastrukturu
- - zjistěte, jak je vaše organizace odolná vůči DoS a DDoS útokům
- - vyzkoušejte, jak by zaměstnanci reagovali na phishingový útok
Posilte kyberbezpečnost své organizace! Nechte otestovat své webové servery a síťovou infrastrukturu proti kybernetickým útokům cílícím na odepření služby (DoS/DDoS) a zjistěte, jak by vaši zaměstnanci reagovali na phishingový útok.
Je to zcela zdarma?
Ano, vaše organizace neplatí vůbec nic. Službu zaplatí EU a MPO.
Kolik času je třeba?
Přibližně 5 x 8 hodin.
Jaký je první krok?
Využijte formulář dole a kontaktujte nás. Brzy se Vám ozveme zpět.
Realizujeme testování webových serverů a síťové infrastruktury proti DoS a DDoS útokům. Pro IPv4 je aktuálně k dispozici 12 veřejných adres pro testování DoS, pro IPv6 jsme teoreticky neomezeni. Náš zátěžový a DoS tester je připojen optickou linkou přímo na páteřní síť CESNET, kde generuje zátěž a nezávislou linkou (LTE) testuje dostupnost.
Specifikace testů:
- HTTPS Flood 3 Gb/s
- SYN Flood 3 Gb/s (teoreticky 5 Gb/s i více)
- UDP Flood 3 Gb/s (teoreticky 5 Gb/s i více)
- Logické - Slowloris, Slow Post a Slow Read
Součástí je také vytvoření a realizace phishingové kampaně. Ta pomáhá zvýšit bezpečnostní povědomí zaměstnanců, předcházet incidentům i rozvíjet dovednosti a bezpečnostní kulturu vaší organizace. Na výběr jsou dvě varianty – spear-phishing kampaň a plošná kampaň.
Spear-phishing kampaň
Spear-phishingová kampaň se zaměřuje na několik – po dohodě – vybraných důležitých uživatelů v organizaci (např. management, finanční oddělení) s cílem realisticky emulovat útočníka s potřebou získat přístup ke konkrétnímu uživateli kvůli jeho přístupovým privilegiím. Samozřejmostí je snaha o obejití multifaktorové autentizace (MFA), pokud je v organizaci nasazena.
Tato kampaň je náročnější na přípravu, ale nevyžaduje větší zapojení ze strany IT oddělení, ani výrazné úpravy v infrastruktuře testované organizace.
Plošná kampaň
Plošná kampaň se zaměřuje na celou organizaci a všechny její uživatele s cílem demonstrovat běžnou taktiku útočníků pro zanesení škodlivého kódu do organizace za účelem dalšího pokračování útoku (např. ransomware). Tuto kampaň je možné realizovat v několika vlnách, kde se s časovým odstupem zvyšuje uvěřitelnost jednotlivých emailů. Typicky doporučujeme alespoň dvě vlny s minimálně měsíčním rozestupem. V rámci kampaně se nepočítá s obcházením multifaktorové autentizace (MFA).
Kampaň je jednodušší na přípravu, ale předpokládá spolupráci IT oddělení formou nastavení white listu pro usnadnění doručování testovacích emailů do organizace z přesně vymezeného rozsahu serverů.
Kontaktujte nás, pokud máte o službu zájem
Často se nás ptáte:
I. Co je to EDIH?
-
• Evropská centra pro digitální inovace, tzv. EDIHy, pomáhají organizacím s digitální transformací.
-
• Vznikají ve všech členských státech EU díky programu Digitální Evropa.
-
• Jedním z takových hubů je i CyberSecurityHubcz, který se jako jediný v Česku zabývá primárně kyberbezpečností.
II. S kým budeme spolupracovat?
- • Konsorcium CyberSecurityHubcz se skládá z 9 organizací.
• Zatímco někteří členové se zabývají expertními službami v kyberbezpečnosti, business development partneři se věnují ekonomickému rozvoji klientů a slouží jako prostředníci mezi konsorciem a klienty.
• Řídící organizací je samotný CyberSecurityHubcz.
III. Jaké služby nabízíte?
- • Služby spadají do čtyř kategorií: Testování před investováním, Vzdělávání a digitální dovednosti, Inovační ekosystém a networking a Přístup k investicím a financování.
• V těchto kategoriích se nachází několik desítek služeb různých typů – od konzultací po penetrační testování.
• Smyslem všech služeb je posilování bezpečnosti a odolnosti.
IV. Jsou služby skutečně zdarma?
- • Opravdu ano. Za naše služby nebudete platit vůbec nic.
• Financovány jsou z veřejných zdrojů – z programu Evropské unie Digitální Evropa a z českého Národního plánu obnovy.
• Nabídka služeb se proměňuje a některé z nich nabízíme jen v omezeném množství. Doporučujeme proto domluvit spolupráci co nejdříve.
V. Jak se stát klientem?
- • Využijte kontaktní formulář, napište na e-mail info@cshub.cz a nebo se spojte s některým z našich zástupců - účastníme se celé řady akcí a konferencí.
• Následně se sejdeme osobně nebo online na první schůzce. Po probrání vašich potřeb a dalších záležitostí můžeme přejít k podpisu smlouvy.
• Ať už si vyberete jakoukoliv službu, vždy od nás obdržíte také hodnocení digitální zralosti vaší organizace a dlouhodobou asistenci po celou dobu našeho projektu - tedy nejméně do konce roku 2025.
VI. Máme se bát administrativní zátěže?
- • Administrativních požadavků není mnoho. Malé a střední podniky musí mít profil v Centrálním registru podpor malého rozsahu a na účtu veřejné podpory malého rozsahu mít dostatek volných prostředků. Pro veřejné organizace tyto podmínky neplatí.
• Následně je nutné podepsat smlouvu. Nová smlouva se poté uzavírá vždy, když v budoucnu znovu vyžádáte naše služby.
• Nutný je ale aktivní přístup v rámci plánování a realizace sjednaných služeb.