Zimní nabídka kyberbezpečnostních kurzů CyberSecurityHubCZ

Chcete prohloubit své znalosti kyberbezpečnosti? Přihlaste se na únorové a březnové online kurzy, které jsou určené jak novým, tak stávajícím klientům CyberSecurityHubcz. Naučíte se základy kyberbezpečnosti i kyberbezpečnostní regulace, řízení bezpečnosti v organizaci a bezpečnou práci s digitální identitou.

leden 2025

Pro zástupce malých a středních podniků či veřejné správy je klíčové mít kvalifikované zaměstnance připravené čelit kybernetickým hrozbám. CyberSecurityHubcz nabízí širokou škálu kurzů, které jsou navrženy tak, aby pokrývaly klíčové oblasti, se kterými se IT týmy běžně potýkají. Posilte bezpečnost a odolnost vaší organizace tím, že zajistíte, že vaši zaměstnanci budou vybaveni nejnovějšími znalostmi a dovednostmi v oblasti kyberbezpečnosti.

Ze kterých kurzů můžete vybírat? 

Mikrokurz kyberbezpečnosti pro manažery

Poznejte rizika v digitální ekonomice, naučte se základy obrany proti kyberútokům a seznamte se s legislativou NIS2. Kurz přináší praktické rady pro zlepšení řízení organizací v prostředí, kde kybernetické hrozby neustále narůstají. Účastníci získají dovednosti potřebné k identifikaci a minimalizaci rizik spojených s kyberútoky. Naučí se, jak efektivně zavádět preventivní opatření a připravit svou organizaci na možné bezpečnostní incidenty. Důraz je kladen také na to, jak správně reagovat na útoky a chránit citlivá data i provozní stabilitu firmy.

Kurzem vás provede Mgr. Ing. Jakub Čegan.

Termín: 12. 2. 2025, 9:00 - 11:00 
Způsob realizace: online
Časová náročnost: 2 hodiny 

Více informací: stránka kurzu 

Registrace je otevřena do 5. února 2025. 

Chci se registrovat

Bezpečná práce s digitální identitou, elektronickou dokumentací a digitálním podpisem

Seznamte se s moderní elektronickou identitou a EUID wallet, naučte se využívat elektronické podpisy, pečetě a archivaci a zvládněte práci s datovými schránkami a konverzi dokumentů. V rámci kurzu se účastníci dozví komplexní přístup k právní regulaci oblasti nakládání s elektronickými dokumenty, vč. využívání nástrojů potřebných pro zajištění příslušné spolehlivosti při nakládání s elektronickými dokumenty v různých situacích. Předmětem výkladu bude představení elektronické identity, včetně moderních přístupů k jejímu využívání (včetně EUID Wallet), výklad bude dále orientován na služby vytvářející důvěru (podpisy, pečetě a další související nástroje); budeme se rovněž zabývat dlouhodobou archivací elektronických dokumentů včetně možností konverze z papírové do digitální podoby a naopak. Kurz bude rovněž doplněn o praktické informace, aktuální rozhodovací praxi a v závěru rovněž o specifické postavení a využívání datových schránek.

Kurzem vás provede JUDr. Pavel Loutocký, Ph.D., BA (Hons)

Termín: 26. 2. 2025, 9:00 - 11:00
Způsob realizace: online
Časová náročnost: 2 hodiny

Více informací: stránka kurzu

Registrace je otevřena do 5. února 2025.

Chci se registrovat

Mikrokurz základů kyberbezpečnostní regulace

Tento kurz poskytuje základní přehled o klíčových principech kyberbezpečnostní regulace. Účastníci se seznámí s vybranými pravidly, doporučenímilegislativními rámci, které ovlivňují oblast kyberbezpečnosti v organizacích. Kurz je vhodný pro ty, kteří chtějí získat úvod do problematiky regulací v této oblasti.

Kurzem vás provede Mgr. Václav Stupka, Ph.D.

Termín: 5. 3. 2025, 13:00 - 15:00
Způsob realizace: online
Časová náročnost: 2 hodiny

Registrace je otevřena do 19. února 2025.

Chci se registrovat

Základy řízení bezpečnosti v organizaci

Kurz je zaměřen na úvod do řízení bezpečnosti v organizacích. Účastníci získají přehled o hlavních aspektech bezpečnostního managementu, jako jsou identifikace rizik, nastavení bezpečnostních procesů nebo zavádění základních opatření na ochranu dat. Kurz je vhodný pro všechny, kteří chtějí lépe pochopit, jak organizace spravují bezpečnost, a vědomosti poté aplikovat ve své firmě. 

Kurzem vás provede Mgr. Václav Stupka, Ph.D.

Termín: 19. 3. 2025, 13:00 - 15:00 
Způsob realizace: online
Časová náročnost: 2 hodiny

Registrace je otevřena do 19. února 2025.

Chci se registrovat

Zajistěte si své místo na kurzu

Služby CyberSecurityHubcz jsou určeny malým a středním podnikům a veřejným organizacím. Díky podpoře z programů Digitální Evropa a Národní plán obnovy jsou služby zcela zdarma. Přihlásit se můžete klidně na všechny čtyři kurzy. 

Pro kurzy s únorovým termínem je registrace otevřená do 5. února 2025, na březnové kurzy nejpozději do 19. února 2025. S přihlášením ale dlouho neotálejte, kapacita je omezená. 

Zarezervovat si místo

Často se nás ptáte: 

I. Co je to EDIH?

  • • Evropská centra pro digitální inovace, tzv. EDIHy, pomáhají organizacím s digitální transformací

  • • Vznikají ve všech členských státech EU díky programu Digitální Evropa

  • • Jedním z takových hubů je i CyberSecurityHubcz, který se jako jediný v Česku zabývá primárně kyberbezpečností

II. S kým budeme spolupracovat?

  • • Konsorcium CyberSecurityHubcz se skládá z 9 organizací.
     
    • Zatímco někteří členové se zabývají expertními službami v kyberbezpečnosti, business development partneři se věnují ekonomickému rozvoji klientů a slouží jako prostředníci mezi konsorciem a klienty

    • Řídící organizací je samotný CyberSecurityHubcz.

III. Jaké služby nabízíte?

  • • Služby spadají do čtyř kategorií: Testování před investováním, Vzdělávání a digitální dovednosti, Inovační ekosystém a networking a Přístup k investicím a financování. 

    • V těchto kategoriích se nachází několik desítek služeb různých typů – od konzultací po penetrační testování.

    • Smyslem všech služeb je posilování bezpečnosti a odolnosti

IV. Jsou služby skutečně zdarma?

  • • Opravdu ano. Za naše služby nebudete platit vůbec nic.

    •  Financovány jsou z veřejných zdrojů – z programu Evropské unie Digitální Evropa a z českého Národního plánu obnovy.

    Nabídka služeb se proměňuje a některé z nich nabízíme jen v omezeném množství. Doporučujeme proto domluvit spolupráci co nejdříve.

V. Jak se stát klientem?

  • • Využijte kontaktní formulář, napište na e-mail info@cshub.cz a nebo se spojte s některým z našich zástupců - účastníme se celé řady akcí a konferencí. 

  • • Následně se sejdeme osobně nebo online na první schůzce. Po probrání vašich potřeb a dalších záležitostí můžeme přejít k podpisu smlouvy

  • • Ať už si vyberete jakoukoliv službu, vždy od nás obdržíte také hodnocení digitální zralosti vaší organizace a dlouhodobou asistenci po celou dobu našeho projektu - tedy nejméně do konce roku 2025. 

VI. Máme se bát administrativní zátěže?

  • • Administrativních požadavků není mnoho. Malé a střední podniky musí mít profil v Centrálním registru podpor malého rozsahu a na účtu veřejné podpory malého rozsahu mít dostatek volných prostředků. Pro veřejné organizace tyto podmínky neplatí.

  • • Následně je nutné podepsat smlouvu. Nová smlouva se poté uzavírá vždy, když v budoucnu znovu vyžádáte naše služby. 

  • • Nutný je ale aktivní přístup v rámci plánování a realizace sjednaných služeb. 


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info