Kurz etického hackingu
TERMÍN KURZU:
od 8.10.2024 do 14.1.2025,
každé úterý od 17:30
ZPŮSOB REALIZACE:
online
CÍLOVÁ SKUPINA:
malé a střední podniky, veřejné organizace
Co vám kurz přinese?
· poznáte techniky penetračního testování
· naučíte se kontrolovat a analyzovat zranitelnosti
· vytvoříte si vlastní portfolio testovacích nástrojů
Shromažďujte informace, analyzujte zranitelnosti a hledejte slabiny systémů. Kurz provede účastníky světem etického hackingu a penetračního testování. Zaměří se nejen na jednotlivé techniky, ale také na problematiku organizace a reportování bezpečnostních testů. Účastníci se naučí vyhledávat vhodné informace nejen z veřejných zdrojů, ale také pomocí aktivních skenů a pokročilých sociálních technik. Tyto informace pak účastníci využijí pro vyhledávání zranitelností, jejich analýzu a následnou exploitaci.
Účastníci se taktéž naučí používat jednotlivé metodiky testování, organizaci a řízení penetračních testů a v neposlední řadě tvorbu konečných zpráv s výsledky testů a doporučeními, jak odstranit či zmírnit dopad nalezených bezpečnostních zranitelností, využívat osvědčené postupy pro psaní a zpracování zpráv vysvětlující doporučené strategie pro zmírnění odhalených zranitelností. Kurz je veden zkušeným lektorem s bohatými praktickými zkušenostmi.
Kdo za kurzem stojí?
Garantem kurzu je prof. Ing. Dušan Maga, Ph.D. Profesor Maga vystudoval silnoproudovou elektrotechniku na Slovenské technické univerzitě v Bratislavě. Titul docent má ze stejného oboru, ale z Žilinské univerzity. Profesorský titul má z oboru Vojenská technika – elektrotechnická, z Univerzity obrany v Brně. V současnosti vyučuje na Katedře telekomunikační techniky na Českém vysokém učení technickém v Praze.
Je autorem řady odborných článků a publikací. Studenti ČVUT se s profesorem Magou mohou setkat v hodinách Numerických metod řešení elektromagnetických úloh či v předmětu Komunikační systémy a sítě.
Jak kurz probíhá?
Posluchači Kurzu etického hackingu se schází jednou týdně od 17:30 na platformě MS Teams. Každá lekce potrvá přibližně 90-120 minut.
Podzimní běh kurzu: 8.10.2024 - 14.1.2025
Součástí jsou na dálku přístupné laboratoře, které umožňují simulaci probírané techniky z domova. Po úspěšném zakončení kurzu získá absolvent možnost významné slevy k získání průmyslového certifikátu společnosti Cisco.
Zajistěte si své místo na kurzu
Služby CyberSecurityHubcz jsou určeny malým a středním podnikům a veřejným organizacím. Díky podpoře z programů Digitální Evropa a Národní plán obnovy jsou služby zcela zdarma. Kapacita je však omezená, proto s přihlášením dlouho neotálejte.
Často se nás ptáte:
I. Co je to EDIH?
-
• Evropská centra pro digitální inovace, tzv. EDIHy, pomáhají organizacím s digitální transformací.
-
• Vznikají ve všech členských státech EU díky programu Digitální Evropa.
-
• Jedním z takových hubů je i CyberSecurityHubcz, který se jako jediný v Česku zabývá primárně kyberbezpečností.
II. S kým budeme spolupracovat?
- • Konsorcium CyberSecurityHubcz se skládá z 9 organizací.
• Zatímco někteří členové se zabývají expertními službami v kyberbezpečnosti, business development partneři se věnují ekonomickému rozvoji klientů a slouží jako prostředníci mezi konsorciem a klienty.
• Řídící organizací je samotný CyberSecurityHubcz.
III. Jaké služby nabízíte?
- • Služby spadají do čtyř kategorií: Testování před investováním, Vzdělávání a digitální dovednosti, Inovační ekosystém a networking a Přístup k investicím a financování.
• V těchto kategoriích se nachází několik desítek služeb různých typů – od konzultací po penetrační testování.
• Smyslem všech služeb je posilování bezpečnosti a odolnosti.
IV. Jsou služby skutečně zdarma?
- • Opravdu ano. Za naše služby nebudete platit vůbec nic.
• Financovány jsou z veřejných zdrojů – z programu Evropské unie Digitální Evropa a z českého Národního plánu obnovy.
• Nabídka služeb se proměňuje a některé z nich nabízíme jen v omezeném množství. Doporučujeme proto domluvit spolupráci co nejdříve.
V. Jak se stát klientem?
- • Využijte kontaktní formulář, napište na e-mail info@cshub.cz a nebo se spojte s některým z našich zástupců - účastníme se celé řady akcí a konferencí.
• Následně se sejdeme osobně nebo online na první schůzce. Po probrání vašich potřeb a dalších záležitostí můžeme přejít k podpisu smlouvy.
• Ať už si vyberete jakoukoliv službu, vždy od nás obdržíte také hodnocení digitální zralosti vaší organizace a dlouhodobou asistenci po celou dobu našeho projektu - tedy nejméně do konce roku 2025.
VI. Máme se bát administrativní zátěže?
- • Administrativních požadavků není mnoho. Malé a střední podniky musí mít profil v Centrálním registru podpor malého rozsahu a na účtu veřejné podpory malého rozsahu mít dostatek volných prostředků. Pro veřejné organizace tyto podmínky neplatí.
• Následně je nutné podepsat smlouvu. Nová smlouva se poté uzavírá vždy, když v budoucnu znovu vyžádáte naše služby.
• Nutný je ale aktivní přístup v rámci plánování a realizace sjednaných služeb.