Pokročilá správa podnikových sítí
TERMÍN KURZU:
od 8.10.2024 do 14.1.2025,
každé úterý od 17:00
ZPŮSOB REALIZACE:
online
CÍLOVÁ SKUPINA:
malé a střední podniky, veřejné organizace
Co vám kurz přinese?
· poznáte architekturu podnikových sítí
· naučíte se navrhovat, zabezpečit a provozovat moderní podnikové sítě
· znalosti si ověříte během praktických simulací
Kurz se zaměřuje na architektury a aspekty související s návrhem, zabezpečením, provozem a řešením problémů v moderních podnikových sítích. Nabízí vhled do problematiky softwarově definovaných sítí, nasazení virtualizace síťových prvků a automatizace síťových služeb.
Kdo za kurzem stojí?
Garantem kurzu je prof. Ing. Dušan Maga, Ph.D. Profesor Maga vystudoval silnoproudovou elektrotechniku na Slovenské technické univerzitě v Bratislavě. Titul docent má ze stejného oboru, ale z Žilinské univerzity. Profesorský titul má z oboru Vojenská technika – elektrotechnická, z Univerzity obrany v Brně. V současnosti vyučuje na Katedře telekomunikační techniky na Českém vysokém učení technickém v Praze.
Je autorem řady odborných článků a publikací. Studenti ČVUT se s profesorem Magou mohou setkat v hodinách Numerických metod řešení elektromagnetických úloh či v předmětu Komunikační systémy a sítě.
Jak kurz probíhá?
Posluchači kurzu Pokročilá správa podnikových sítí se schází jednou týdně od 17:00 na platformě MS Teams.
Podzimní běh kurzu: 8.10.2024 - 14.1.2025
Kurz je vedený v českém jazyce, studijní materiály jsou v angličtině. Součástí jsou také na dálku přístupné laboratoře, které umožňují simulaci probírané techniky z domova. Po úspěšném zakončení kurzu získá absolvent možnost významné slevy k získání průmyslového certifikátu společnosti Cisco.
Obsah kurzu
- Úvod do problematiky protokolu OSPFv2 a RIPv2
- Konfigurace a praktická procvičovaní nasazení OSPFv2 a RIPv2
- Přístupy a koncepce k budování sítí rozlehlých sítí (WAN)
- Přístupy a koncepce zabezpečení rozsáhlé sítě
- Úvod do problematiky ACL (Access Control List)
- Praktické konfigurace ACL pro IPv4, NAT pro IPv4
- Problematika nasazení VPN a IPsec
- Zajištění kvality služeb (QoS) v podnikové síti
- Nástroje pro efektivní správu sítí
- Praktický návrh rozlehlé podnikové sítě
- Řešení problémů v podnikové síti
- Úvod do virtualizace a softwarově definovaných sítí (SDN)
- Nástroje pro automatizovanou správu a dohled v podnikové síti
- Individuální projekt
Zajistěte si své místo na kurzu
Služby CyberSecurityHubcz jsou určeny malým a středním podnikům a veřejným organizacím. Díky podpoře z programů Digitální Evropa a Národní plán obnovy jsou služby zcela zdarma. Kapacita je však omezená, proto s přihlášením dlouho neotálejte.
Často se nás ptáte:
I. Co je to EDIH?
-
• Evropská centra pro digitální inovace, tzv. EDIHy, pomáhají organizacím s digitální transformací.
-
• Vznikají ve všech členských státech EU díky programu Digitální Evropa.
-
• Jedním z takových hubů je i CyberSecurityHubcz, který se jako jediný v Česku zabývá primárně kyberbezpečností.
II. S kým budeme spolupracovat?
- • Konsorcium CyberSecurityHubcz se skládá z 9 organizací.
• Zatímco někteří členové se zabývají expertními službami v kyberbezpečnosti, business development partneři se věnují ekonomickému rozvoji klientů a slouží jako prostředníci mezi konsorciem a klienty.
• Řídící organizací je samotný CyberSecurityHubcz.
III. Jaké služby nabízíte?
- • Služby spadají do čtyř kategorií: Testování před investováním, Vzdělávání a digitální dovednosti, Inovační ekosystém a networking a Přístup k investicím a financování.
• V těchto kategoriích se nachází několik desítek služeb různých typů – od konzultací po penetrační testování.
• Smyslem všech služeb je posilování bezpečnosti a odolnosti.
IV. Jsou služby skutečně zdarma?
- • Opravdu ano. Za naše služby nebudete platit vůbec nic.
• Financovány jsou z veřejných zdrojů – z programu Evropské unie Digitální Evropa a z českého Národního plánu obnovy.
• Nabídka služeb se proměňuje a některé z nich nabízíme jen v omezeném množství. Doporučujeme proto domluvit spolupráci co nejdříve.
V. Jak se stát klientem?
- • Využijte kontaktní formulář, napište na e-mail info@cshub.cz a nebo se spojte s některým z našich zástupců - účastníme se celé řady akcí a konferencí.
• Následně se sejdeme osobně nebo online na první schůzce. Po probrání vašich potřeb a dalších záležitostí můžeme přejít k podpisu smlouvy.
• Ať už si vyberete jakoukoliv službu, vždy od nás obdržíte také hodnocení digitální zralosti vaší organizace a dlouhodobou asistenci po celou dobu našeho projektu - tedy nejméně do konce roku 2025.
VI. Máme se bát administrativní zátěže?
- • Administrativních požadavků není mnoho. Malé a střední podniky musí mít profil v Centrálním registru podpor malého rozsahu a na účtu veřejné podpory malého rozsahu mít dostatek volných prostředků. Pro veřejné organizace tyto podmínky neplatí.
• Následně je nutné podepsat smlouvu. Nová smlouva se poté uzavírá vždy, když v budoucnu znovu vyžádáte naše služby.
• Nutný je ale aktivní přístup v rámci plánování a realizace sjednaných služeb.